BLOG

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

امروزه از بزرگ ترین ابزارهایی که میتواند به طور گسترده باعث جذب مشتری شود، وجود تابلوهای تبلیغاتی است. اکثر صاحبان کسب و کارهای صنعتی و سنتی به این تابلوها توجه ویژه ای داشته و میدانند که چه نقش تاثیرگذاری برای جذب و افزایش فروش محصولاتشان دارند.
حال مسئله مهم در رابطه با تابلوهای تبلیغاتی، طراحی و ساخت منحصر به فرد آنها است که برای این امر باید به عوامل مختلفی چون زمینه کار، نورپردازی، فونت و حروف چینی و … توجه داشت و یکی دیگر از این عوامل مهم ، انتخاب رنگ تابلو تبلیغاتی مثل تابلو چلنیوم، تابلو فریم لیس، تابلو پزشکی، تابلو روان و غیره … این است که خود آن نیز تحت فاکتورهای مختلفی تعیین میشود که در زیر به شرح هر یک از آنها می پردازیم. پس با ما همراه باشید…

اهمیت انتخاب نوع تابلو و رنگ تابلو برای مغازه

رنگ ها، در صنعت تابلو سازی مهم اند چرا که می توانند دقیق تر و روان تر از شکل، حروف و طرحی کسب و کار شما را بازگو کرده و باعث حک شدن آن در ذهن ها شود. لذا باید حتما در انتخاب رنگ تابلوی تبلیغاتی خود دقت نمایید که برای این انتخاب نیز نمیتوان به طور قطع گفت که چه رنگی برای طراحی تابلوی مغازه مناسب است پس بهتر است برای این امر به فاکتورهای زیر که به شرح آنها پرداخته ایم، نیز دقت نمایید تا بتوانید رنگ مورد نظر تابلوی خود را انتخاب نمایید.

5 فاکتور مهم برای انتخاب رنگ تابلو مغازه

بهترین رنگ برای تابلو مغازه
بهترین رنگ برای تابلو مغازه هایپر میوه تمشک
ترکیب رنگ تابلو مغازه کافه
ترکیب رنگ تابلو مغازه کافه در تابلو سازی ستاره

1- استفاده درست از کنتراست رنگی

کنتراست رنگی یعنی استفاده از رنگ های متضاد در تابلوهای تبلیغاتی است و استفاده از آنها در تابلوهایی قابل اجرا است که از دو طرح بهره میبرند.
مثال بارز این نوع تابلو، در مورد تابلوهای با رنگ زمینه مشکی است که می توان حروف تابلو را با رنگ سفید طراحی کرد و در این صورت کنتراست رنگی در آن تابلو لحاظ شده است.

نورپردازی تابلو مغازه با کنتراست استاندارد
نورپردازی تابلو مغازه با کنتراست استاندارد یوفا اسپرت

2- از رنگ های مکمل میتوانید کمک بگیرید

استفاده از رنگ های مکمل و هم خانواده میتواند کمک تاثیرگذاری باشد برای جذب مشتری و افزایش فروش، که ترکیب رنگ ها باید با دقت انجام پذیرد تا طیف رنگی جذابی را ایجاد نمایند مثلا رنگ زرد و نارنجی که به عنوان رنگهای مکمل و جذب کننده محسوب میشوند.

3- نورپردازی صحیح در تابلوهای تبلیغاتی

اغلب برای نورپردازی از لامپ های رنگی استفاده می شود که این لامپ ها شامل لامپ هالوژن و لامپ ال ای دی است که در رنگ های متنوع در بازار یافت میشوند و میتوان از آنها در انواع تابلوها با هارمونی رنگ مناسب بهره برد. پس نحوه نورپردازی عاملی تاثیرگذار بوده و میتواند باعث جذب مشتری شود.

مشاهده خدمات ما: ساخت تابلو ال ای دی

رنگ تابلو تبلیغاتی مغازه سواروسکی
رنگ تابلو تبلیغاتی مغازه فروشگاه سواروسکی با رنگ آبی

4- سلیقه مشتریان خود را بشناسید

قطعا اگر بدانید که با چه نوع مشتری ای سروکار دارید میتواند کمک بزرگی برای شما باشد چرا که رنگ آمیزی تابلوی تبلیغاتی آن هم بر اساس سلیقه مشتری میتواند از گذاردن تاثیر منفی در کسب و کارتان جلوگیری کند.
مثلا اگر کارتان مربوط به بچه ها است باید به دنبال استفاده از رنگ های شاد و کودکانه باشید تا جلوه بصری زیبایی داشته و باعث جذب کودکان شود.

رنگ مناسب تابلو مغازه و انتخاب برای فروش موتور
رنگ مناسب تابلو مغازه برای فروشگاه کویر

5- نوع کسب و کار مغازه

مطمئناً وقتی رنگی برای تابلوی کسب و کارتان انتخاب میکنید که رابطه مستقیمی دارد با آن می تواند تاثیرگذارتر باشد تا زمانی که رنگی را انتخاب کنید که هیچ سنخیتی با کسب و کار شما ندارد مثلا فکر کنید طلا فروشی که در مرکز شهر نیز مغازه دارد بیاید از تابلویی با رنگ قرمز و یا صورتی استفاده کند که مسلماً حس خوبی به مشتریان نمی دهد چرا که طلا با رنگ زرد و طلاییش هیچ رابطه مستقیمی با رنگ صورتی و یا قرمز ندارد.

تابلو سر درب با توجه به نوع کسب و کار
تابلو سر درب عکاسی آتش و نصب بر روی ساختمان

در نهایت مطلب بهترین رنگ تابلو برای مغازه

باید گفت که رنگ ها میتوانند از نظر روان شناسی بروی روح و روان تاثیر بگذارند و این امر در صنایع و مشاغل نیز حائز اهمیت است. لذا شناخت رنگ ها و استفاده صحیح از آنها میتواند عامل مهمی در جذابیت هر چه بیشتر تابلوی تبلیغاتی به حساب آید و هارمونی و جلوه بصری زیبایی را در تابلوی تبلیغاتی به نمایش بگذارد.

پس میتوانید از نکات مهمی که در بالا ذکر شده برای انتخاب رنگ تابلوی تبلیغاتی خود کمک بگیرید و اگر احیاناً خودتان قادر به انجام این کار نیستید میتوانید سفارش طرح و رنگ تابلوی تبلیغاتی خود را به مشاوران مجموعه تابلو سازی ما بسپارید تا بهترین انتخاب را پیش رویتان قرار دهند و با خیالی آسوده برای سفارش طرح و رنگ تابلوی تبلیغاتی خود اقدام نمایید.

گردآوری شده توسط: کارگاه تابلو سازی ستاره در تهران

امتیاز کاربران: 3.22 ( 3 رای)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. به نظر من هر صفنی در کسب کارها رنگ های خودشونو دارند که برای مردم جا افتاده، مثلا فست فودها بیشتر قرمز و نارنجی و طلا فروش ها برای سردرب مغازه بهتره از رنگ طلایی استفاده کنند. املاک سفید طلایی و مشکی جواب میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا