BLOG

چگونه برای شرکت و کسب ‌و کار خود بهترین تابلو را انتخاب کنم.

اگر تازه شروع به کار کرده‌اید و یا اینکه شرکتی با سابقه بالا هستید. تابلوهای تبلیغاتی، 24 ساعته برای شما کار می‌کنند و به مشتریان می‌گویند؛ که شما کی هستید، کجا هستید و چه کاری را انجام می‌دهید.

تابلوها به تناسب هر کسب و کاری از لحاظ متریال، ابعاد، طرح و نور پردازی متفاوت هستند. اگر شما هم به دنبال یک تابلو تبلیغاتی هستید؛ که با شخصیت و نیازهای منحصر به فرد کسب و کارتان هماهنگ باشد.

مشاهده محصولات و لیست: قیمت تابلو چلنیوم

در این مطلب، ما به شما راهنمایی‌ها و راهکارهایی را ارائه می‌دهیم تا به بهترین شکل ممکن، بهترین تابلو را انتخاب کنید. از شما دعوت می‌کنیم تا با یکدیگر، به دنیای متنوع تابلوها و انتخاب بهترین مدل برای شرکت و یا کسب و کارتان سفر کنیم.

انتخاب بهترین تابلو برای مشاغل و انواع کسب و کار

مهمترین نکات برای انتخاب بهترین تابلو انواع کسب و کار

انتخاب یک تابلو مناسب برای کسب و کار نه تنها قدرتی جذاب برای جلب مشتریان جدید است؛ بلکه یک ابزار حیاتی، برای ایجاد ارتباط و حفظ مخاطبین قبلی و همچنین تقویت هویت برندتان محسوب می‌شود.

موارد زیر از جمله نکاتی است که هنگام انتخاب بهترین تابلو برای انواع کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. نوع تابلو
  2. طرح مورد نظر برای تابلو
  3. ابعاد مورد نیاز برای ساخت تابلو
  4. عنوان یا شعار مورد نظر برای تابلو
  5. نورپردازی و روشنایی
  6. محل نصب و جایگاه جذب نگاه مخاطبان
  7. شرایط محیطی و آب و هوایی

با رعایت نکات بالا بدون شک یک تابلو با جزییات کامل و مناسب با حرفه خود خواهید داشت. در ادامه همراه ما باشید تا انواع تابلو تبلیغاتی را برای آگهی بیشتر شما بررسی کنیم.

معرفی 11 تا از انواع تابلو تبلیغاتی

مدل‌ تابلوهای مورد استفاده برای مغازه‌ها و شرکت‌ها دارای تنوع فراوانی است. از این رو انواع تابلو به طور کلی به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند؛ که شما می‌توانید از بین آن‌ها تابلوی تبلیغاتی مناسب را برای فعالیت‌های خود انتخاب کنید.

  1. چلنیوم
  2. فریم لیس لایت باکس
  3. استیل
  4. استیل رینگی
  5. ترموود
  6. فلزی
  7. پلکسی
  8. LED ثابت
  9. LED روان
  10. نئون
  11. پلاستیکی

انواع تابلوهای بالا به عنوان محصولات پرفروش در حوزه‌ی تابلوسازی شناخته می‌شوند. درواقع اولین گام برای شما، انتخاب نوع دقیق تابلو است.

در6 گام‌ بعدی باتوجه به نوع کسب و کارتان می‌توانید؛ اقدام به سفارش تابلو نمایید. در ادامه به شرح تابلو مورد نیاز انواع کسب و کارهای رایج در کشور می‌پردازیم.

بهترین تابلو برای شرکت و اداره

به طور معمول تابلوهای که برای شرکت‌ها و یا سازمان‌ها استفاده می‌شوند؛ ممکن است برای فضای داخلی و یا خارجی مورد استفاده قرار گیرند.

تابلوهای داخلی: برای نشان دادن لوگو و یا هویت بصری شرکت در دکوراسیون فضای داخلی تعبیه می‌شوند؛ متریال قابل استفاده برای این قبیل تابلوها، حروف استیل، پلکسی گلس و فلزی است.

که قاعدتا این حروف با توجه به رنگ سازمانی و هویت بصری برند سفارش و ساخته می‌شوند.

تابلوهای خارجی: در فضای بیرون از ساختمان نصب می‌شوند؛ که به دلیل شرایط آب و هوایی و تابش نور خورشید از تابلوهایی چون: ترموود، کامپوزیت، فلکسی، لایت باکس، حروف پلاستیک، استیل و چلنیوم استفاده می‌شود.

انتخاب و ساخت تابلو برای بیمارستان

طراحی و ساخت تابلو پزشکی یا تابلو برای بیمارستان به دو بخش مجزا با ویژگی‌های متفاوت قابل تفکیک است.

  1. بخش اول، تابلو سردر و ورودی بیمارستان
  2. بخش دوم، تابلوهای راهنمای داخل بیمارستان

ساخت تابلو سردر ورودی بیمارستان

محل نصب تابلو بیمارستان

همانطور که از نامش پیداست؛ تابلو سردر دارای ابعاد بزرگی است. در نتیجه برای دید بهتر در نواحی مختلف خارج از بیمارستان مثل: سردر و یا دیوار ورودی ساختمان اصلی نصب می‌گردد.

متریال و یا نوع تابلو

بیمارستان‌ها به دلیل شرایط خاص و متفاوتی که دارند؛ انتخاب تابلو و متریال آن‌ها نیز محدودتر خواهد بود؛ به عنوان مثال: تابلوهای چلنیوم به خاطر داشتن وزن سبک و طراحی در ابعاد بزرگ قابلیت نصب آسانی را در ارتفاع زیاد دارند.

به دلیل شبانه روزی بودن بیمارستان و قابلیت دید بهتر تابلو در شب، نورپردازی اصل دیگری است که باید در ساخت تابلو بیمارستان در نظر گرفته شود.

تابلوهایی با قابلیت نور پردازی مانند، تابلو چلنیوم یک گزینه عالی برای این انتخاب هستند.

تابلوهای حروف برجسته و کامپوزیت نیز کاندیداهای بعدی برای تابلو سردر بیمارستان محسوب می‌شوند.

طراحی تابلو سردر بیمارستان

وقتی به بیمارستان می‌روید، تابلو نام بیمارستان اولین چیزی است که متوجه می‌شوید. طراحی درست تابلو بیمارستان مهم است؛ زیرا به کمک رنگ‌های ملایم و خوانا، می‌تواند توجه بیماران و بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

تابلو باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که دیده شود، و آرم بیمارستان هم باید قابل مشاهده باشد. از سویی فضای خالی در تابلو کمک می‌کند؛ متن راحت‌تر قابل خواندن باشد و به مردم کمک می‌کند تا به سرعت آن را متوجه شوند.

جنس و نوع تابلوهای راهنمای بیمارستان

برخی مواد مناسب برای ساخت تابلوهای داخلی بیمارستان شامل PVC و آلومینیوم هستند. PVC سبک بوده و دارای نصبی و آسان است.

از سویی PVC مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی دارد و آلومینیوم نیز سبک و مقاوم در برابر حرارت و آتش است. هر دو انتخاب خوبی برای ساخت تابلوهای داخلی بیمارستان هستند و بسته به نیازها و شرایط محیطی انتخاب می‌شوند.

پلکسی گلاس یا شیشه پلکسی، یک جنس پلاستیکی با مقاومت بالا در برابر ضربه و شکستگی است؛ که برای ساخت تابلوهای داخلی بیمارستان، به‌ویژه در تابلوهای نورپردازی، استفاده می‌شود.

سفارش تابلو مطب و پزشکان

انتخاب تابلو مناسب برای مطب

تابلو مناسب برای یک مطب (عمومی، دندانپزشکی، زیبایی و …) نیز مانند بیمارستان از لحاظ کاربری دارای 3 دسته زیر است.

  • تابلوی داخل مطب
  • تابلو سر در اتاق
  • تابلو لایت باکس

مناسب‌ترین تابلو برای داروخانه

یک تابلوی داروخانه برای جلب توجه به ویژگی‌های خاصی چون موارد زیر نیاز دارد.

  • این تابلو باید بزرگ باشد تا از دور قابل مشاهده باشد. اما این بزرگی باید با فضایی که برای نصب آن در داروخانه در نظر گرفته می‌شود هماهنگ باشد.
  • رنگ تابلو نیز بهتر است روشن و معمولاً سفید باشد؛ زیرا رنگ‌های دیگر نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی توجه را جلب کنند.
  • تابلو داروخانه نیاز به نورپردازی دارد تا در شب هم قابل مشاهده باشد و افراد بتوانند به سرعت داروخانه را پیدا کنند.
  • نکته‌ی مهم دیگر این است که نام دکتر داروساز باید بر روی تابلو ذکر شود، همچنین اگر داروخانه شبانه‌روزی است، این موضوع باید از طریق تابلو اعلام شود تا افراد به راحتی بتوانند این مورد را درک کنند.

علاوه بر ویژگی‌های فوق تابلو مناسب برای داروخانه باید دارای متریال و نوع مناسبی نیز باشد که در پاراگراف بعدی به شرح آن می‌پردازیم.

تابلو لایت باکس

تابلوهای بیرون از ساختمان و یا راهنمای داخل ساختمان را لایت باکس می‌گویند؛ این تابلوها عموما از جنس پلکسی است و در داخل تابو لامپ‌های SMD برای نورپردازی تعبیه شده است.

لازم به ذکر است تابلوهای لایت باکس به صورت دو طرفه و یک طرفه نیز ساخته می‌شوند؛ به نحوی‌که در نوع دو طرفه، هر دو طرف دارای طلق پلکسی بوده و تبلیغات در هر دو طرف انجام می‌پذیرد.

تابلو سر در اتاق پزشک

برای نشان دادن مکان دقیق مطب، تابلویی پشت در نصب می‌شود. این تابلو، علاوه بر جلب توجه و زیبایی، بیماران را راهنمایی می‌کند تا به راحتی مطب را پیدا کنند.

هیچ قانون خاصی برای طراحی تابلو پشت در مطب وجود ندارد و طراح می‌تواند از مواد مختلفی مانند: چوب، فلز و کامپوزیت استفاده کند. همچنین، او می‌تواند از حروف بزرگ نیز برای تزئین تابلو استفاده نماید.

از این رو اگر تابلو برای استفاده در بیرون ساختمان نصب می‌شود. این تابلو باید قادر به مقاومت در برابر باران و تابش نور آفتاب باشد؛ تا دچار هرگونه آسیبی نگردد.

یک تابلو خوب برای مشاور املاک

می‌خواهید یک تابلوی خوب برای مشاور املاکتان را انتخاب کنید؟ پیشنهاد می‌شود قبل از سفارش، انواع مدل‌های مختلف را بررسی کنید.

تغییرات مکرر در تابلو ممکن است تأثیرات منفی در کسب و کار شما داشته باشد، پس بهتر است یک مدل استاندارد را انتخاب کنید که مدتی طولانی بتوانید از آن استفاده نمایید.

در انتخاب تابلو مشاور املاک، به مواد و جنس تابلو و مقاومت آن در برابر عوامل مختلف بسیار توجه نمایید.

انواع تابلو مناسب برای مشاور املاک

تابلوهای املاک نیز مانند سایر مشاغل دیگر انواع مختلفی دارند؛ که معمولا با توجه به نوع جنس و نور پردازی و قیمت دسته بندی می‌شوند. در ادامه متداول‌ترین تابلوها برای مشاور املاک را نام می‌بریم.

  • چلنیوم
  • وکیوم
  • لایت باکس
  • استیل
  • فلزی
  • لاسوگاسی
  • لبه سوئدی

هرکدام از انواع تابلوهای ذکر شده باتوجه به بودجه در نظر گرفته شده، فضای نصب تابلو و شرایط آب و هوایی، انتخاب و پس از پروسه طراحی، اجرا و نصب می‌گردند.

تابلو مخصوص دفتر وکالت

دفاتر وکالت و یا موسسه حقوقی همیشه نیاز به یک تابلو خاص برای معرفی خود دارند. چراکه از طریق این تابلوها تبلیغات و ارتباط وکلا و مشاوران حقوقی انجام می‌شود.

اطلاعاتی مثل: نام وکیل، سمت یا شغل (مثلاً وکیل دادگستری، مشاور امور بین‌المللی یا کارشناس دادگستری،) شماره تماس و طبقه یا واحد فعالیت بر روی این تابلوها درج می‌شود.

درواقع یک تابلو مناسب با طراحی حرفه‌ای، باعث ایجاد اعتماد و جلب توجه مشتریان می‌گردد.

ابعاد تابلو دفتر وکالت

طبق آیین‌نامه نصب تابلو در شهر، دفاتر وکالت و موسسات حقوقی با توجه به شرایط زیر مجاز به نصب تابلو با ابعاد خاص هستند.

  • اگر تعداد واحدهای خدماتی آنها کمتر از سه واحد باشد، می‌توانند یک تابلو به ابعاد ۷۰×۵۰ سانتیمتر را عمود بر ساختمان و در حداکثر ۱۲۰ سانتیمتر از بر ملک و با ارتفاع حداقل ۳/۵ متر از کف معبر نصب کنند.
  • اما اگر مجتمع حاوی بیش از سه واحد خدماتی باشد، می‌توان با توافق مالکین یک تابلو مناسب را بر سر درب ورودی اصلی با ابعادی که متناسب با دهانه ورودی و با حداکثر ۱۲۰ سانتیمتر عرض باشد، نصب کرد.

نوع تابلو دفتر وکالت

برای ساخت تابلو دفتر وکالت از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ البته در صورتی که برای فضای خارجی استفاده شود از جنس نئون پلاستیک بهره می‌برند.

چلنیوم، لایت باکس و کامپوزیت نیز از دیگر انواع تابلوهای دفتر وکالت در فضای خارجی هستند. که برای نمایش بهتر حتما باید از متریال عالی و نور پردازی خوب در ساخت آن‌ها استفاده شود.

تابلوهایی که در داخل دفتر وکالت و غالبا بر سر در اتاق وکلا استفاده می‌شوند؛ محدودیت خاصی ندارند. اما معمولا برای زیبایی بیشتر از تابلوهای استیل، چوبی، لایت باکس و بک لایت می‌توان استفاده نمود.

سفارش ساخت بهترین تابلو مغازه و فروشگاه

مغازه و فروشگاه برای بهتر دیده شدن و تبلیغات موثر، نیازمند یک تابلو مناسب با محیط خود است. انواع متریال‌ها برای تابلوی مغازه مناسب هستند؛ اما باید دقت کرد هر نوع تابلو را برای چه محیطی استفاده می‌نمایید.

به عنوان مثال: تابلو استیل بسیار شیک و زیبا است؛ اما به دلیل اینکه نوردهی خوبی ندارد، برای فضاهای بالا و با نور کم اصلا مناسب نیست. اما قطعا این نوع تابلو برای استفاده در پاساژ و لابی به دلیل نور عالی، بسیار گزینه مطلوبی خواهد بود.

انواع تابلو مغازه بر اساس نوع

تابلوهای چلنیوم، حروف برجسته، بنری، نئون، ال ای دی، وکیوم، ترموود، فلکسی، کامپوزیت، لایت باکس و حروف برجسته می‌توانند؛ با ویژگی‌های خاص خود و صد البته نوع طراحی و نور پردازی به عنوان یک عضو موثر در جذب مشتری به شمار روند.

شایان ذکر است، استفاده از تصاویر مرتبط با کسب و کار و شعارهای تبلیغاتی نیز می‌تواند بر جذابیت بیشتر تابلو مغازه بیافزاید.

ابعاد تابلو سوپرمارکت

از آن‌جایی که تابلو سوپرمارکت و یا فروشگاه شما بیانگر هویت بصری کسب و کار شما است؛ بهتر است که، ابعاد تابلو را تا جایی که محل نصب تابلو اجازه می‌دهد؛ بزرگ کنید.

ابعاد بزرگ تابلو، خوانایی متن را بیشتر کرده و به دلیل نور پردازی بیشتر، جلوه زیباتر و جذاب‌تری نیز خواهد داشت.

پرکاربرد ترین تابلو برای طلا فروشی

طلا فروشی از جمله مکان‌هایی است که به دلیل زرق و برق خاص خود و فاصله نزدیک با دیگر گالری‌های هم نوع خود نیازمند یک تابلو خاص و بی‌نظیر است. طوری که تابلو بتواند وجه تمایزی عالی ایجاد نماید.

از این رو مالک طلا فروشی علاوه بر نوع طراحی و نور پردازی باید به دنبال بهترین نوع تابلو برای اجرای تبلیغات خویش باشد. در ادامه پرکاربردترین نوع تابلو طلا فروشی را بررسی می‌کنیم.

انواع تابلو مخصوص طلا فروشی

اکثر مدل‌های تابلو برای طلا فروشی مناسب بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • چلنیوم در صدر انتخاب بهترین تابلو قرار دارد. زیرا چلنیوم به دلیل خاصیت براقی و امکان نور پردازی ویژه، گزینه مناسبی برای طلا فروشی محسوب می‌شود. که از پرفروش‌ترین نوع آن می‌توان به الماسی و ستاره‌ای چلنیوم اشاره کرد.
  • تابلو نئون که در دو نوع شیشه‌ای و پلاستکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به دلیل پخش نور به صورت یکنواخت در سطح حروف، در میان گالری داران طلا فروش بسیار محبوب است.
  • تابلو کامپوزیت نوع دیگر از تابلوهای پرکاربرد در طلا فروشی محسوب می‌شود؛ و در بیشتر مواقع هنگامی‌که نمای بیرونی گالری از کامپوزیت استفاده شده، از این تابلو بهره می‌بریم. تا تابلو و نما با یکدیگر هماهنگ شوند.
  • تابلو پولکی، یک تابلو با زرق و برق فراوان که از پولک‌های براق پلاستیکی، تشکیل شده است. این ویژگی زیبایی تابلو طلافروشی را صد چندان می‌کند.

قیمت انواع تابلو تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

بعد از انتخاب نوع تابلو کسب و کار خود و همینطور انتخاب طرح و متن دلخواه، نوبت آن رسیده که برآورد قیمت تابلو انجام شود.

به طور کلی قیمت هر تابلو تبلیغاتی بر اساس متراژ (محیط دور حروف) تعیین و محاسبه می‌گردد. و در نهایت با توجه به موارد زیر قیمت نهایی تابلو اعلام می‌شود.

  • نوع حروف برجسته
  • نوع زیرسازی تابلو
  • حالت قاب‌دار یا بدون قاب
  • نوع متریال تابلو
  • وجود یا عدم پانچ (سوراخ‌های نوری)
  • استفاده از رینگ (طراحی هندسی بر روی لبه‌های حروف)
  • نوع نورپردازی
  • استفاده از دستگاه خنک کننده برای تابلوهای نوری
  • تایمر برای کنترل روشنایی و خاموشی

شایان ذکر است؛ پس از ساخت تابلو و اعمال تمام موارد خواسته شده از طریق مشتری، تمامی عوامل، به خصوص شرایط محیطی در نظر گرفته شده و تابلو در بهترین و ایمن‌ترین حالت ممکن نصب می‌گردد.

انتخاب تابلو تبلیغاتی مناسب برای انواع کسب و کارها

در این مطلب شرح دادیم که، علائم تجاری مؤثر باید اجزای کلیدی استراتژی بازاریابی شما باشند تا به شما در تبلیغ محصولات و خدمات کمک کنند.

فاکتورهای مهمی چون: نوع تابلو، طرح، عنوان یا شعار مورد نظر برای تابلو و … باید در هنگام انتخاب تابلو در نظر گرفته شوند؛ تا تابلویی در خور کسب و کار مربوطه ساخته شود.

بیمارستان، مطب، شرکت و اداره علاوه بر تابلوهای بیرونی که در فضای باز نصب می‌شوند؛ دارای یکسری تابلوها هستند که درون ساختمان و با ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تابلوهای فضای باز، عمدتا دارای متریالی هستند؛ که در مقابل رطوبت، نور و شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی از خود نشان بدهند. که در این بین تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت انتخاب شایسته‌ای هستند.

مشاغل دیگری چون دفاتر وکالت از تابلوهای لایت باکس برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند و طلافروشی‌ها علاوه بر چلنیوم، تابلوهای پولکی را جز تابلوهای پر جذبه در حرفه خویش می‌دانند.

برای انتخاب یک تابلو مناسب کسب و کار خود در وهله اول نیاز سنجی کنید و سپس با توجه به بودجه و شرایط حرفه خود، به یک مرکز معتمد برای ساخت تابلو مراجعه نمایید.

گردآوری توسط: تابلو سازی ستاره در تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا