BLOG

راهنمای خرید تابلوهای روان

هر فردی که به دنبال تبلیغ برای کسب و کار خود و رونق آن است احتمالا برای معرفی محصولات و خدمات خود، نیاز به تبلیغات تاثیرگذار دارد. این موضوع بسیار اهمیت دارد و یکی از پرطرفدارترین روش های تبلیغات استفاده از تابلوهای تبلیغاتی است که انواع مختلفی داشته و از پرکاربردترین آنها تابلو روان است.
در ادامه قرار است به فاکتورهایی که هنگام خرید این تابلوها نیاز بوده به آن دقت نمایید، بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید با بهترین مقاله در مورد راهنمای خرید تابلوهای روان.

آشنایی با تابلوهای روان LED

احتمالا در بازار با تابلوهای رنگارنگ جلوی فروشگاه ها که شبیه به نمایشگر دیجیتالی هستند و اجزا آن لامپ های LED است روبرو شده اید. این مدل تابلوها همان تابلو روان یا ال ای دی بوده که جايگزين بسيار مناسبي برای انواع تابلوهای قدیمی چون فلکس، بنر، نئون و … هستند و نقش مهمی را برای هر فروشگاه که معرفی خدمات به مشتریان و افراد در حال رفت و آمد هستند، ایفا میکنند.

در تابلوها ال ای دی میتوان از انواع جلوه ها و انیمیشن برای جذابیت بیشتر استفاده نمود و همچنین قابلیت پخش متن های ساده و افکت دار در آنها به صورت برجسته تر و متحرک میسر است.

مهمترین مزایای تابلو روان:

  • میتوان از رنگ های متنوع در آنها استفاده کرد.
  • بکارگیری شکل ها و نمادهای مختلف.
  • قابلیت چشمک زن بودن در آن.
  • انعطاف پذیری بالا و سادگی رابط کاربری آن ها.
  • شدت نور کاربردی در این تابلوها که مناسب و استاندارد است.
راهنمای خرید تابلوهای روان ‌led
تابلوهای روان با کیفیت عالی در تابلو سازی ستاره

هنگام خرید تابلو روان چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

مشاهده نمونه کارهای تابلو روان LED: تابلو ال ای دی دو طرفه

1- انتخاب اندازه تابلو روان مورد نظر

از شاخصه های مهم برای این تابلوها سایز و ابعاد آنها است که مسلماً هر چه بزرگتر باشند بهتر قابل مشاهده هستند و اگر شما توانایی خرید سایز بزرگ ندارید میتوانید سایز بهتری را با توجه به بودجه خودتان انتخاب نمایید.

شاید برای کار شما تابلوی کوچک هم مناسب بوده و نیاز شما را برطرف کند. پس اگر فقط حالت نوشتاری تابلو برایتان مهم است زیاد دنبال سایز و بزرگی نباشید.

البته نکته مثبت این تابلوها این است که به راحتی تغییر سایز میدهند و بعد از خرید آن اگر قصد تغییر سایزش را داشته باشید میتوانید با پرداخت هزینه قاب تابلو و تعداد ماژول های آن را تغییر دهید.

2- مقدار تراکم تابلو روان

یکی از پرکاربردترین آنها ۱۰۰۰۰ است که منظور این است که ۱۰۰۰۰ ال ای دی در متر مربع وجود دارد که نوع ماژول به کار رفته در این تابلو روان P10 است، یعنی فاصله هر ال ای دی از دیگری ۱۰ میلیمتر است.

تراکم های بالاتر برای تابلو سر در مغازه آن چنان مورد نیاز نیست. ولی اگر میخواهید در پشت ویترین از تابلو روان استفاده کنید بهتر است سراغ تراکم های بالاتر بروید مثلا ۶۲۵۰۰ که نوع ماژول آن P4 است یعنی فاصله هر ال ای دی از دیگری ۴ میلیمتر است.

برای مشاهده قیمت تابلو چلنیوم کلیک کنید.

3- رنگ های به کار رفته در تابلو روان

معمولا این تابلوها را میتوان در رنگهای مختلفی از جمله آبی، سبز، قرمز، بنفش، تابلو روان فول کالر یا تمام رنگی سفارش داد. نکته مهم اینکه تابلوهای فول کالر مناسب برای تابلوهایی با عرض مناسب بوده و برای تابلوهای سایز کوچک نیازی به استفاده از فول کالر نیست چرا که عرض های کم توانایی پخش فیلم در تابلوها را محدود کرده و تعداد پیکسل آنها مناسب فیلم نخواهد بود.

4- طراحی و انتخاب متن

خودتان را در نظر بگیرید که ممکن است برای دیدن یک تابلوی تبلیغاتی چقدر زمان صرف کنید؟ شاید به 10 ثانیه نرسد. پس بهتر است برای سفارش تابلو روان به نکاتی در مورد تهیه متن آن نیز توجه کنید که در زیر شرح داده شده است.

متنی که برای این نوع تابلوها استفاده میشود باید کوتاه بوده و در آن از کلیدی ترین کلمات برای بیان و تعریف شغل تان به کار ببرید.

خرید تابلوهای روان و راهنمای آن
تابلوهای روان برای برند قهوه دمنوش

به نوع طراحی در تابلو توجه کنید که این امر بستگی به نوع مین برد استفاده شده در تابلو روان شما دارد. مین بردهای طیف دار ایرانی گزینه مناسبی بوده چون امکان طراحی متن به صورت افکت دار و همچنین نرم افزارهای آنها، امکانات خوبی برای طراحی فراهم کرده اند.

شاید ایراد کار با این مین بردها گران تر بودنشان به دلیل داشتن طیف خاکستری بالا و نرم افزار با کاربرد بالا نسبت به بردهای چینی است و اینکه طراحی برای بردهای طیف دار هزینه بیشتری طلب میکند چرا که به دلیل کاربرد بیشتر ال ای دی، نیاز به استفاده تعداد پاور و منبع تغذیه  بیشتری نسبت به تابلوهای بدون طیف دار است.

5- دارا بودن پشتیبانی، خدمات و گارانتی در محل برای مشتریان

  1. از موارد مهم برای تکمیل هر خرید و سفارش هر محصول و کالایی، نوع گارانتی و خدمات پس از فروش آن است.
  2. از فروشنده سوال های لازم را در مورد محصول خریداری شده را بپرسید.
  3. از دریافت قرارداد و ضمانت نامه کتبی مطمئن شوید.
  4. استفاده از خدمات و گارانتی در صورت خرابی و از کارافتادگی تابلو روان را فراموش نکنید چون هزینه تعمیر و راه اندازی مجدد آن بسیار گران است.
  5. نکته آخر اینکه از فروشندگان معتبر کالاهای خود را خریداری نمایید تا از کیفیت و خدمات مطمئن بهره ببرید.

در نهایت

میتوان گفت که دلیل جذابیت تابلوهای روان، متحرک و رنگارنگ بودنشان است چرا که عموما چیزهای ساکن و بی حرکت جذابیتی ندارند. پس اگر در آینده ای نزدیک به دنبال خرید تابلو روان رفتید، به نکات ذکر شده در اینجا عمل کنید تا بهترین تبلیغات تاثیرگذار را برای ارائه محصولات و معرفی آنها به مشتریان خود داشته باشید.

سوال های متداول

ابعاد تابلو روان را چطور میتوان انتخاب کرد؟

معمولا تابلو های روان نسل جدید را با کنار هم قرار دادن بلوک های ال ای دی که اصطلاحاً ماژول نام دارند، میسازند. هر ماژول ای ای دی معمولا دارای ارتفاع 16 سانتی متر و طول 32 سانتی متر بوده که برای انتخاب اندازه دلخواه می توانید آنها را کنار هم قرار داده و به سایز دلخواه خود دست یابید.

بیشتر از چه رنگ هایی میتوان برای تابلو ال ای دی روان بهره برد؟

همانطور که ذکر شد این تابلوها را میتوان در انواع مختلف رنگ های قرمز، سبز، آبی، سفید، سه رنگ، هفت رنگ و یا تمام رنگ سفارش داد. نکته مهم اینکه اگر به دنبال تابلو هفت رنگ و یا تمام رنگ هستید، باید از برد کنترلی استفاده کنید که به ماژول های تابلو روان وصل شده و قدرت ترکیب رنگ را داشته باشد تا تصویر حاصل تمام رنگ شود.

میتوان برای هر بخش از تابلو روان رنگی متفاوت انتخاب کرد؟

پاسخ این سوال ساده است! بله می توانید آن هم با استفاده از ترکیب ماژول های تک رنگ خالص در تابلو روان.

بعد از خرید تابلو، امکان تعمیر آن وجود دارد؟

تمام تابلوهای روان قابل تعمیر و تعویض قطعات هستند. این نکته را هم به خاطر بسپارید که نصب این تابلوها بر خلاف تابلوهای ثابت ال ای دی باید توسط نصاب این کار صورت گیرد.

امتیاز کاربران: 4.3 ( 3 رای)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. تابلو سر درب فروشگاه محمودی رئوف از مدل ال ای دی است. و تک رنگ قرمز آیا امکان این هست که تابلو روان بشه رنگشو عوض کرد یا بیشتر کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا