BLOG

راهنمای خرید تابلو سردرب فروشگاه

صنایع زیادی در کشور ما و دیگر کشورها وجود دارد که هر کدام بسته به نوع فعالیت شان، پیشرو بوده و یکی از این صنایع، تابلوسازی است. بهترین و پرکاربردترین ابزار تبلیغات نوین امروزی که مهمترین موضوع در تابلو سازی، حافظه بصری مخاطبان است.

لذا صاحب هر مغازه و فروشگاهی باید به دنبال تابلویی بر اساس نیاز روز بازار باشد. بنابراین در ادامه بهتر است با نکاتی که می توانند برای طراحی و انتخاب تابلو به شما کمک کنند، آشنا شوید که رعایت آنها، بهترین انتخاب را در پی خواهد داشت.

مهمترین نکات برای خرید تابلو سردرب فروشگاه یا مغازه

پیاده سازی تابلوی mcdonals
طراحی تابلویی با ظاهری ساده اما شیک و جذب کننده برای برند mcdonals

1- تابلوی شما باید متناسب با نوع محصولات و خدمات تان باشد

پیاده سازی تابلوی مورد نظرتان با توجه به سرویس ها و تولیدات مغازه یا فروشگاه تان، مهمترین اصل در طراحی است. لذا این امر باید به گونه ای باشد که اولاً متناسب با موقعیت شغلی شما باشد، دوماً اندازه و ابعاد تابلو و میزان گیری نصاب دقیق باشد.

بعد از بررسی این موارد، پیاده سازی تابلو دکان یا فروشگاه شروع می شود. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که طراحی تابلو با مدل های نوین و امروزی باعث رونق فروش محصولاتتان و همچنین شناخته شدن هر چه بیشتر مکان کسب و فعالیت تان خواهد شد.

2- طراحی تابلویی با ظاهری ساده اما شیک و جذب کننده

بهتر است در ساخت تابلو از طرح های ساده استفاده نمود چرا که طرح های پیچیده ممکن است با حوصله مخاطب ناسازگار بوده و این جنبه منفی در پی خواهد داشت.

همچنین از این اصول مهم غافل نشوید که مدل های تبلیغ فرهنگی شما سازگار با قومیت ها بوده و از گرافیک مطلوب و زیبا و رنگ های کامل کننده که سبب مختص شدن تبلیغات شما خواهد شد، استفاده کنید.

3- در طراحی تابلو از شغلتان نمایش به عمل آورید

در طراحی و ساخت تابلو باید شغل شما مشخص شود پس حتما استایل و مدل شغل خود را در تابلوی مغازه در معرض دید قرار دهید. بنابراین بهتر است برای نمایش شغل، از زاویه تیزتر استفاده نمود و اجرای رنگ ها به صورت دراماتیک در تابلو مغازه باشد.

در صورتی که از سبک های گردتر خواسته باشید استفاده کنید، فضای پیاده سازی تغییر کرده و به طور کلی لطافت و سبک اجرا به صورت روتین دنبال می شود که این موضوع در تابلو سازی بسیار مهم است.

4- از رنگ ها به صورت هوشمندانه استفاده کنید

استفاده صحیح از رنگ ها در طراحی تابلوها مهم بوده و باید مطابق با سلیقه مشتری و نوع تجارت مورد نظر بررسی و بکار روند.  حتما از رنگ های مناسب و شایسته استفاده کنید برای مثال فرض کنید که فروشگاه شما قرار است در زمینه محصولات ارگانیک و طبیعی فعالیت داشته باشد، در چنین شرایطی رنگی که میتواند حس اعتماد مشتری را ایجاد نماید، آبی است.

یا بکارگیری رنگ مشکی و تلفیق آن با سایر رنگ ها سبب منحصر به فرد شدن تابلو میگردد. به طور کلی استفاده از رنگ های مطلوب سبب میشود که حروف پر رنگ چلنیوم نمایش بهتری داشته باشند. همچنین هرچه جذابیت و درخشندگی بیشتر باشد، قابلیت اجرا نیز بالا میرود.

5- طراحی و ساخت تابلو با افکت های نوری جذاب

در تمام تابلوهایی مثل تابلو چلنیوم، تابلو لایت باکس، تابلو فلکسی و … استفاده صحیح از عنصر نور بسیار مهم است چرا که نورپردازی سخن اولیه در ساخت زیبایی و نمای اختصاصی در تابلو است.
به همین منظور کاربرد افکت های نوری قشنگ در تابلو دکان و رنگ های جذابی که در طیف های نوری متفاوت منعکس می گردند، از اهمیت بالایی برخوردارند.

6- از نوشته متناسب در تابلوسازی استفاده کنید

انتخاب بهترین کلمات و نوشته ها از جمله موارد تاثیرگذار در ارتقاء دقت مشتریان و جذب آنها میشود. چون توجه به نوشته های روی تابلو جزو اولین گزینه ها بوده و به همین دلیل بهتر است تا نه طولانی و یا نه کوتاه باشد و اینکه از استفاده از لغات تکراری پرهیز شود. ابعاد انتخابی برای کلمات نیز باید متناسب بوده و بهترین دید را برای مشتریان تداعی کند.

7- جانمایی مکان در نصب تابلو

جانمایی مکان نصب تابلو به عوامل مختلفی نظیر ابعاد تابلو، دقت به مخاطبان، مکان مطلوب جهت نصب و مشاهده آن بستگی دارد. که از نکات دارای اهمیت در پیاده سازی تابلوی فروشگاه، نصب تابلوی تبلیغاتی در مکان مطلوب بوده و این تابلو باید در مکانی نصب شود که از هر سمتی قابل رویت باشد.

8- تابلوسازی به صورت حجیم تابلوسازی و اهمیت آن

از دیگر موارد مهم، حجیم سازی تابلو و یا اجرای چاپ سه بعدی بوده که با این امر خلاقیت و ابداع در صنعت تابلوسازی بوجود می آید. تابلوهایی که به صورت حجم دار میتوان آنها را اجرا نمود شامل تابلو چلنیوم، تابلو فلزی و پلاستیک است و به طور کلی ساخت و اجرای این سبک از تابلوها با نورپردازی های مخصوص در ارتباط بوده و به صورت متناسب اجرا می شود.

9- بررسی پیاده سازی گرافیکی تابلو دکان

از امر پیاده سازی گرافیکی جالب در تابلو دکان نباید غافل شوید چرا که تابلوهایی با وجود گرافیک جذاب و نامساوی و دارنده بعد ها و رنگ های متنوع میتوانند به میزان بیشتری در خاطره اشخاص باقی بمانند.

همه ما در شبانه روز از مقابل فروشگاه های متفاوتی عبور کرده و به محیط اطراف و فضای پیرامون خویش با دقت نگاه کرده و در حین دیدن، صرفا به مشاهده ی متن ‌ها و انواع تابلو مغازه ها که از رنگ و نکات تابلوسازی به بهترین نحو بهره برده اند، توجه می کنیم.

در نهایت

بهره گیری از تابلو برای تبلیغات و جذب مشتری از مهمترین عوامل در کسب درآمد بیشتر برای شما است. بنابراین بهتر است به نوع تابلویی که قرار است سفارش دهید، اهمیت داده و متناسب با کسب و کارتان باشد چرا که تابلوی انتخابی شما، نشان دهنده سبک و سلیقه شما است. با نکات ذکر شده در بالا میتوانید و رعایت آنها میتوانید به تابلوی تبلیغاتی مورد نظرتان دست یابید.

گردآوری شده توسط: کارگاه تابلو سازی ستاره در تهران

امتیاز کاربران: 4.65 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. ما برای فروشگاه تهران طوطی نیاز به یک تابلو سردرب داریم که نور فوق العاده با کیفیت ولی کم نور که زیاد جلب توجه نکنه داریم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا