BLOG

تابلو چلنیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از شیوه‌ مختلف تبلیغات مانند نصب و ساخت تابلو چلنیوم در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین روش‌های جذب مخاطب است. این که شما بتوانید کسب‌وکار خود را در سطح شهر از دیگران متمایز کنید مسئله کلیدی و مهمی است.
جلوه‌های بصری همیشه بهترین راه برای انجام این کار هستند. به‌هرحال روش‌ها برای انجام این کار متفاوت هستند. واکنش مشتریان و سرویس گیرندگان شما نیز معمولاً به روش‌های جدید و نوین همیشه مثبت است.
یکی از این تکنیک‌ها استفاده از انواع تابلو چلنیوم خواهد بود که در دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد. حدود چند سالی است که در ایران نیز محبوب شده است.
به عبارت ساده تابلو چلنیوم در لغت به معنای ساخت یک کانال یکپارچه است. کلمه آن نیز ترکیبی از کانال و همین‌طور آلومینیوم خواهد بود. قیمت‌گذاری روی آن بر اساس مبنای دقیقی انجام نمی‌شود. اما به‌هرحال فاکتورهایی مانند کیفیت ساخت، نوع و ابعاد، زمان آماده‌شدن و… مهم است.

تابلو چلنیوم چیست؟

برای نخستین‌بار در سال 2000 میلادی یک شرکت تایوانی از این ایده استفاده کرد و به جهت بهره‌گیری حداکثری از پتانسیل‌های تبلیغاتی میدانی، در اطراف شرکت خود، متریال‌هایی را شبیه به تابلو های چلنیوم اجرا کرد.

قیمت تابلو چلنیوم آن‌قدر برای این شرکت خوب بود که به‌جای هزینه در جهت نصب و ایجاد بیلبوردهای بزرگ و کوچک خرید تابلو چلنیوم را ترجیح داد. پس از مدتی شرکت‌های بزرگ و کمپانی‌ها نیز تماماً از این المان استفاده کرده و آن را در محیط اداره، دفتر، استارتاپ، هلدینگ و کسب‌وکار خود مورد بهره‌برداری قرار دادند.

این تابلو از جنس چلنیوم ساخته می‌شود که می‌تواند:

1. کریستالی
2. طلایی
3. ساده
4. ستاره‌ای
5. دوبل
6. لترمکس
باشد. متریال اصلی مورداستفاده در ساخت آن آلومینیوم است که مبنای چلنیوم را ایجاد می‌کند. طراحی و آماده‌سازی آن در مدت‌زمان کمی انجام شده و نسبت به دیگر تابلوها زرق‌وبرق بیشتری دارد و از هر نظر جذاب‌تر و خاص‌تر به نظر می‌رسد.
این تابلو یک نماد درخشان از کسب‌وکار و شرکت شما خواهد بود. تنوع زیادی در بازار آن وجود دارد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین امتیازات بازار را از آن خودکرده است.

تفاوتی ندارد که رنگ و طرحی دوست دارید، می‌خواهید تابلو همیشه روشن یا ساده باشد، در نهایت می‌توانید با سفارش چلنیوم به نتیجه‌ای که مدنظر دارید برسید.

طراحی و برش روی دستگاه‌های CNC و به‌صورت تمام لیزری صورت می‌گیرد. سونی، مایکروسافت، اپل، گوگل و… تماماً این روش را در حال حاضر در حیات و محوطه اصلی شرکت‌ها و دفتر اصلی خود استفاده نموده‌اند.

مشتریان ایرانی هم چند سالی است که از این سرویس بهره می‌گیرند. کارخانه‌ها و مراکز زیادی در زمینه ساخت تابلو چلنیوم فعالیت می‌کنند. در مورد کاربرد این تابلو سؤالات زیادی مطرح می‌شود که در ادامه در خصوص آن صحبت می‌کنیم.

تابلو چلنیوم چیست؟مزایای استفاده از تابلو چلنیوم

اگر قصد خرید و ساخت تابلو چلنیوم برای کسب‌وکار خود را دارید منطقاً به دنبال توجیهاتی برای انتخاب آن هستید. به عبارت ساده‌تر، این تابلو را مدام با دیگر نمونه‌ها مقایسه می‌کنید.
پس از این که با کلیت ظاهر، فرم و نحوه طراحی این تابلو آشنا شدید احتمالاً این سوال در ذهنتان مطرح می‌شود که چرا امروزه شرکت‌ها به استفاده از آن متمرکز شده‌اند، مگر چه ویژگی‌هایی دارد و چه امتیازاتی را به‌ظاهر کسب‌وکار شما می‌دهد؟
در پاسخ به این سوال می‌توان موارد متعددی را ذکر کرد. اما به طبع ایجاد فرم تفاوت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائلی است که کسب‌وکارها را به سمت استفاده از آن جذب کرده است. تابلو های چلنیوم در انواع مختلفی ساده می‌شوند و قیمت مناسبی نیز دارند. علاوه‌برآن:

تنوع زیادی دارند

شما می‌توانید تابلوهای چلنیوم را در مدل‌های مختلف نئون دار، ساده، رنگی، طرح‌دار و… خریداری کنید. حتی می‌توانید برای نوع کسب‌وکارتان نیز این تابلوها را سفارشی‌سازی نمایید. مثلاً اگر یک فروشگاه طلا و جواهر هستید، می‌توانید تمی مشابه به ساختار طلایی به آن بدهید که جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت.

امکان نورپردازی و سفارشی‌سازی دارند

به‌ راحتی می‌توان داخل این تابلوها سیستم‌های نورپردازی نصب کرد. این نور می‌تواند از داخل و بیرون و به رنگ‌های متفاوت باشد که ظاهر تابلوها را بسیار زیبا و جذاب می‌کند.

مسئله مهم و کلیدی دیگری که باید در مورد ساخت تابلو چلنیوم به یاد داشته باشید این است که پنل‌های LED و SMD نیز به‌راحتی روی آن اجرا می‌شوند. این نوع لامپ‌ها هم هزینه کم‌تری دارند و هم دوام فنی و طول عمرشان عالی است.

در مقابل شرایط آب‌وهوایی مختلف مقاوم هستند

همان‌طور که پیش‌ازاین هم خاطرنشان شدیم، این تابلوها بسیار مقاوم هستند، در برف‌وبوران، آفتاب و برخورد نور مستقیم خورشید و حرارت معمول ساطع شده در سطح زمین، انتخابی عالی خواهند بود.

به‌راحتی تمیز می‌شوند

اگر قرار است تابلوی شما در محیط بیرونی نصب شود نگران تمیزکردن آن نباشید. متریال و بدنه در ساخت تابلو کاملاً ضد آب است و مقاومت فرمی بالایی دارد. حتی اگر در محیط امکان برخورد باران وجود داشته باشد جای هیچ نگرانی نیست.

طول عمر زیادی دارند

مقاومت در مقابل خوردگی، اکسید و زنگ‌زدگی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکاتی است که سبب شده است خرید تابلو چلنیوم برای بیشتر فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارها تبدیل به یک اولویت شود.

کانال‌های آلومینیوم به دلیل ساختار کربنی مقاومت فوق‌العاده بالایی در مقابل زنگ‌زدگی دارند. حتی در شرجی‌ترین شهرها و مرطوب‌ترین نقاط کشور هم می‌توان به‌راحتی از آن‌ها استفاده کرد.

انواع تابلو چلنیوم در بازار ایران

یک دسته‌بندی گسترده برای این مدل تابلوها وجود دارد که ساختار آن‌ها را تعیین می‌کند. تابلوهای چلنیوم قیمت مناسبی دارند و کیفیتشان نیز بسیار عالی است.

در مدت‌زمان کوتاهی توانستند بازار را قبضه کنند و حالا در مدل‌های: پانچ، کریستالی، فول کال، ساده و مدل‌های RGB عرضه می‌شوند.
علاوه‌برآن ما با مدل‌هایی تحت عنوان رینگی، لتر مکس، نور اندریک و پلکسی دوبل هم مواجه هستیم که می‌توانند انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکار و یا حتی محیط داخل خانه به جهت طراحی داخلی باشند.

تابلو چلنیوم چیست و چه کاربردی دارد؟بررسی کیفیت انواع تابلو چلنیوم

درصورتی‌که قصد ثبت سفارش و خرید تابلو چلنیوم را دارید و از نظر کیفیت، نمی‌توانید به یک مقایسه درست بین مدل‌های عرضه شده در بازار برسید،

در ادامه راهنمای خرید تابلو چلنیوم در بازار را به شما شرح خواهیم داد. ما فاکتورهایی نظیر: کیفیت متریال، ضخامت، رنگ‌پذیری و نوع لامپ را کنترل می‌کنیم. البته در بازار متریال‌هایی تحت عنوان تابلو چلنیوم چینی و ایرانی نیز عرضه می‌شوند که تفاوت میان آن‌ها بسیار است.

جنس بدنه

جنس بدنه البته بیشتر وابسته به نوع آلومینیوم و گرید ورق مصرفی خواهد داشت. هرچه گرید خاص‌تر و گران‌تر باشد قطعاً قیمت و کیفیت محصول نیز بالاتر می‌رود.

استفاده از نوارهای اسفنجی، تنوع در رنگ، تنوع در اجرا و فرم و همین‌طور استفاده از عرض‌های استاندارد از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که روی قیمت این محصول تأثیر می‌گذارد.

ضخامت

ضخامت ورق مورداستفاده در ساخت این تابلو متفاوت است، برخی شرکت‌ها ضخامت کم‌تری را مورداستفاده قرار می‌دهند و به این صورت هزینه کلی را کم‌تر می‌کنند. البته هیچ اجبار و دلیلی برای استفاده از متریال ضخیم‌تر وجود ندارد.

رنگ‌پذیری

برخلاف تابلو های چلنیوم ایرانی، مدل‌های چینی رنگ‌پذیری خوبی ندارند و حتی مکمن است پس از مدتی در اثر بارش باران اسیدی دچار مشکل شوند. در نتیجه اگر قصد تابلو چلنیوم ضد آب و مقاوم در مقابل خوردگی را دارید، حتماً از جنس متریال و کیفیت ساخت آن مطلع شوید.

نوع نورپردازی

نورپردازی تابلو چلنیوم و یا مدل‌های تابلو چلنیوم نوردار در بازار در گستره وسیعی عرضه می‌شوند. از لامپ‌های LED و SMD و انواع سیستم‌های لیزری نیز در آن استفاده می‌شود.

این مقوله بر اساس نیاز مشتری انتخاب می‌گردد. البته امکان انتخاب تابلو چلنیوم ساده و بدون نور زمینه نیز وجود دارد که منطقاً قیمت آن کم‌تر خواهد بود.

روش ساخت

به‌طورکلی دو روش ساخت برای تابلو چلنیوم در دنیا وجود دارد که در ایران مدل ساخت با دستگاه‌های برش معمولاً متداول‌تر است، دقت کار آن نیز بالاست. در این حالت لبه‌ها با استفاده از دستگاه‌های برش مخصوص حالت‌دهی و خم شده و در نهایت زوایای آن نیز به هم متصل می‌شوند.

مزیت مهم استفاده از دستگاه برش برای ساخت چلنیوم این است که سرعت عمل و دقت بالاتری دارد. در نهایت ممکن است هزینه این پروسه کمی بیشتر شود که موعد آماده‌شدن آن نیز به‌مراتب سریع‌تر است.
روش دوم بر مبنای استفاده از نیروی دست خواهد بود. لبه‌ها حالت داده شده و در نهایت قسمت رویی آن نیز با استفاده از لیزر برش داده می‌شود. رویه این متریال معمولاً از پلکسی‌گلاس است که مقاومت فوق‌العاده‌ای در مقابل اکسید و خوردگی دارد.

قیمت، خرید و نصب تابلو های چلنیوم

تابلوهای چلنیوم در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها، کارگاه‌ها، تولیدی‌ها، طلاسازی‌ها، مشاورین املاک، انبارها و… مورداستفاده قرار می‌گیرند.

در دنیا ترند و محبوب هستند و جلوه زیبایی به محیط کار می‌دهند. تنوع فوق‌العاده وسیعی دارند. عموم مشتریان مبتنی بر همین تنوع در بحث انتخاب تابلوها دچار مشکل می‌شوند.
در بازار تابلوهای چلنیوم در سراسر کشور و توسط شرکت‌های کوچک و بزرگ، باسابقه و یا تازه‌کار طراحی می‌شوند. در ساخت آن و در بحث هزینه طراحی تابلو چلنیوم موضوعات مختلفی دخیل است، متراژ، نوع متریال و کیفیت به‌کاررفته و اندازه و قطر قلم از جمله اساسی‌ترین فاکتورهایی است که نرخ این محصولات را تعیین می‌کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، نوع نور به‌کاررفته، شکل پانچ و جلوه و زیبایی و همین‌طور حاشیه سود سازنده نیز در نهایت موضوع قیمت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
در حال حاضر مرکز تابلوسازی ستاره یکی از ارائه‌دهندگان خدمات ثبت سفارش آنلاین و ساخت تابلوهای چلنیوم باکیفیت بالا در کشور است. شما می‌توانید با بررسی نمونه کارهای عرضه شده توسط این مجموعه نیاز خود را بر حسب بازطراحی‌های انجام شده بررسی کرده و در نهایت تابلو را مطابق میلتان سفارش دهید.

گردآوری توسط: تابلو سازی ستاره 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا